Rekordowa frekwencja konferencji o specjalnych potrzebach edukacyjnych na odległość

Wciąż względnie niszowy w polskiej edukacji temat specjalnych potrzeb edukacyjnych przyciągnął przed ekrany rekordowe 6500 terapeutów, nauczycieli i dyrektorów placówek, którzy wzięli udział w eKonferencji edukacyjnej dotyczącej organizacji wsparcia psychologiczno-pedagogicznego na odległość.

Konferencja o specjalnych potrzebach edukacyjnych to już drugie wydarzenie tego typu zorganizowane pod szyldem www.zdalnelekcje.pl. Po sukcesie pierwszej konferencji dla kadry kierowniczej oświaty organizatorzy – firma Learnetic SA – zrealizowali kolejną, tym razem poświęconą tematowi terapii na odległość.

eKonferencja „Zdalne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne” została zorganizowana w celu przedstawienia uczestnikom, jak należy zorganizować wsparcie psychologiczno-pedagogiczne na odległość, jakie metody działają i jakich należy unikać oraz pokazaniu, jak radzą sobie z tą sytuacją terapeuci, dzieci i ich rodzice. Wydarzenie było również świetną okazją do wymiany doświadczeń między terapeutami i nauczycielami, którzy musieli szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Do udziału w konferencji zaproszeni zostali eksperci w dziedzinie szeroko rozumianych specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. Wystąpienia przygotowali m.in.: dr Piotr Plichta z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, dr Magdalena Zając – pedagog specjalny i Wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych we Wrześni, Sylwia Mądra – współtwórczyni Fundacji Autism Team i wielu innych znakomitych specjalistów.

Rekordowe zainteresowanie, jakim cieszyła się konferencja, udowodniło, że temat specjalnych potrzeb edukacyjnych nie może być traktowany w sposób niszowy. Olbrzymia ilość terapeutów, pedagogów specjalnych, a przede wszystkim ich pacjentów została w ostatnim czasie pozostawiona bez opieki i narzędzi potrzebnych do kontynuowania zajęć i terapii.

Powołując się na puentę konferencji – jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji są zasoby multimedialne, które powinny trafić do każdego gabinetu terapeuty i nauczyciela. Muszą być to jednak takie zasoby, które są bezpieczne, gwarantują odpowiednią higienę pracy oraz pozwalają na wspólną pracę także na odległość.

Jakie więc możliwości ma w dzisiejszych czasach nauczyciel i terapeuta? Zachęcamy do obejrzenia nagrań wystąpień prelegentów, które już wkrótce dostępne będą tutaj.

eKonferencja „Zdalne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne” odbyła się 22 kwietnia, udział w niej był bezpłatny. Konferencja trwała ponad 5 godzin, wystąpienia przygotowało 9 prelegentów. Ze względu na frekwencję 6500 osób konferencję można było oglądać na specjalnej platformie webinarowej oraz w ramach relacji na żywo na facebooku.

Zapraszamy do śledzenia strony www.learnetic.pl oraz https://www.facebook.com/LearneticPolska/. Już wkrótce pojawią się tam informacje o kolejnych konferencjach edukacyjnych.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Nowy Tomyśl, 12-13.04, K@SSK

2024-04-03

Propozycje interaktywnych zajęć na temat majowych świąt

2024-04-23

mTalent Wczesne wspomaganie rozwoju – nowy program dla najmłodszych

2024-04-04