mTalent „Koncentracja i pamięć” to wartościowe, profesjonalnie przygotowane narzędzie edukacyjne – recenzja Ewy Baranowskiej, pedagog specjalnej

Jako pedagog specjalny obserwuję coraz większą ilość dzieci z trudnościami w koncentracji i pamięci. Oczekuje się od nas (pedagogów) profesjonalnego wsparcia uczniów w tym zakresie. Jest to trudne zadanie, biorąc pod uwagę fakt, że ciężko jest prowadzić atrakcyjne zajęcia dla dzieci, a tylko takie je interesują. Szybko pojawiająca się nuda i brak motywacji nie przynoszą zamierzonych efektów. 

Dzięki programowi mTalent „Koncentracja i pamięć” jest to zdecydowanie łatwiejsze do osiągnięcia. To nowoczesne narzędzie multimedialne wspierające rozwój funkcji poznawczych u dzieci. Z pakietu mogą korzystać specjaliści szkolni na zajęciach rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i innych, które mają na celu wspieranie koncentracji u uczniów. 

Dla nas pedagogów to „gotowe narzędzie” z bardzo łatwą i czytelną obsługą, z gotowymi kartami pracy, przewodnikiem metodycznym i tradycyjnymi pomocami. Dostępne materiały są podzielone na dwie grupy – uczeń młodszy i starszy, co bardzo ułatwia codzienne prowadzenie zajęć, kiedy na każdej godzinie mamy dzieci z różnych klas w różnym wieku. Wybór ćwiczeń można dostosować do potrzeb dziecka, co jest wartością dodatnią. Konstrukcja ćwiczeń interaktywnych, wyglądu ekranów, animacji i dźwięków kiedy dziecko poprawnie wykona zadanie jest sprzyjająca i motywująca. Zawarte w programie ćwiczenia są atrakcyjne wizualnie, interaktywne i różnorodne, co sprawia, że dzieci chętnie podejmują aktywność i utrzymują zaangażowanie przez dłuższy czas. Czytelny interfejs i intuicyjna obsługa jest czymś pozytywnym dla nas samych, nie ma opcji, żeby ktoś tego nie potrafił obsługiwać. 

Program można stosować do zajęć indywidualnych oraz grupowych. Dla pedagoga pozytywnym aspektem jest to, że nie musi tracić czasu na szukanie zadań w przestrzeni internetowej czy wymyślać kart pracy, wszystko jest gotowe w jednym miejscu. Dodatkowo na podstawie wykonywanych ćwiczeń można wyciągnąć wnioski z obserwacji na jakim poziomie są funkcje poznawcze u dziecka. W przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi takie wnioski mogą zostać zapisane w arkuszu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Mi w szkole często brakuje takich narzędzi, a to na pewno bardzo pomoże. Dodatkowym atutem jest to, że program można zakupić z dofinansowania. Pedagodzy specjalni mogą ten program rekomendować dyrektorom szkół jako godny uwagi i zakupu. Według mnie zasoby programu mogą być przydatne także nauczycielom przedmiotowym w sytuacjach, gdy mamy zróżnicowane tempo pracy w grupie. Chodzi mi o dzieci, które np. pracują szybciej na lekcji, po wykonaniu zadań siedzą i nie mają co robić. W takich sytuacjach można im zaproponować wykonywanie np. kart pracy zawartych w programie do wydruku.

Podsumowując, mTalent „Koncentracja i pamięć” to wartościowe, profesjonalnie przygotowane narzędzie edukacyjne, które może skutecznie wspierać uczniów. Sprawdza się zarówno w pracy terapeutycznej, jak i dydaktycznej, a jego atrakcyjna forma zachęca uczniów do nauki przez zabawę.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Prowadzisz Trening Umiejętności Społecznych? Ten mTalent jest dla Ciebie!

2025-10-29
EdTool.ai narzędzie do tworzenia interaktywnych materiałów edukacyjnych zdobywa kolejne nagrody

EdTool zdobywa kolejne międzynarodowe wyróżnienia

2025-09-23
recenzja programu mTalent Ortografia

„Nie muszę tracić czasu na przygotowanie materiałów, bo wszystko mam pod ręką” – recenzja programu mTalent Ortografia, Aneta Szulc

2025-10-10