Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość w Wirtualnych Laboratoriach Przyrodniczych

Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze to kompleksowe materiały interaktywne dla szkół ponadpodstawowych do nauki biologii, chemii, fizyki i geografii, na które składają się nowoczesne interaktywne materiały – a na nich m.in. efektowne elementy rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.

Każde pudełko WLP (Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze) to przede wszystkim różnorodne doświadczenia, a także multimedialne i drukowalne karty pracy oraz interaktywne testy dla uczniów. W ramach tych materiałów nauczyciele i uczniowie znajdą także interaktywne ekrany, pozwalające poznać temat lekcji jeszcze lepiej – z wykorzystaniem funkcji VR (virtual reality) i AR (augmented reality). Dzięki programom WLP Twoi uczniowie mogą się poczuć, jakby bezpośrednio obcowali z tematem zajęć!

Co ważne, do obsługi tych nowoczesnych rozwiązań nie potrzeba żadnej kosztownej aparatury. Wystarczy urządzenie typu laptop, tablet czy monitor interaktywny oraz smartfon. Całą resztę szkoła otrzymuje wraz z programem! W pudełku znajduje się między innymi kilka sztuk tekturowych okularów VR, które są ekologiczne, funkcjonalne, a w przypadku uszkodzenia można je łatwo i tanio wymienić.

Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze powstały przy współpracy z dydaktykami i doświadczonymi nauczycielami. Rozwijają myślenie krytyczne u uczniów, kompetencje społeczne (praca grupowa) i cyfrowe, uczą metody naukowej – zadawania pytań, formułowania hipotez, wyciągania wniosków, a także zbierania i analizowania danych. 

Wśród zasobów WLP znajdują się przede wszystkim różnorodne doświadczenia, a także multimedialne i drukowalne karty pracy oraz interaktywne testy dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Materiały WLP są także doskonałym rozwiązaniem do zajęć metodą odwróconej klasy czy lekcji hybrydowych jako materiał wspomagający doświadczenia.

Chcesz wiedzieć więcej? Wypróbuj bezpłatne wersje demo programów WLP na stronie https://www.natablice.pl/demo/. Pamiętaj, że programy WLP są w 100% zgodne z dofinansowaniem Aktywna Tablica 2020-2024.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Zabrze, 25.04, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-04-17

mTalent Afazja i Opóźniony rozwój mowy zadebiutują już we wrześniu!

2024-03-14

Warszawa, 14.03, Kongres dla Dyrektorów Placówek Publicznych

2024-02-07