„Programy mTalent to technologia i nowoczesność, które dobrze służą mi w codziennej pracy” – recenzja

Czas na moją drugą recenzję programów z serii mTalent. Wcześniej mieliście okazję zapoznać się z moją opinią na temat dwóch części mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI, a dzisiaj opowiem o doświadczeniach codziennej pracy w Centrum Edukacyjno-Terapeutycznym „Kropka” z wykorzystaniem programów Koncentracja i pamięć oraz Zaburzenia przetwarzania słuchowego.

Problemy dzisiejszych dzieci często są związane z zaburzeniami koncentracji, która z kolei potrzebna jest w kształtowaniu wielu innych umiejętności takich jak np. czytanie lub pisanie. Przy słabej pamięci i zaburzeniach koncentracji trudniej nam np. skupić się na tekście, zapamiętać jego fragmenty czy też odpowiedzieć na pytania związane z tekstem. Program mTalent Koncentracja i pamięć pomaga m.in. w usprawnianiu pamięci wzrokowej, słuchowej, spostrzegawczości, podzielności uwagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia dostosowane są do dzieci młodszych oraz starszych, stopień trudności zwiększa się z każdym ćwiczeniem, ale nie przekracza umiejętności i wiedzy dzieci w danym wieku. Prawie każdy rozdział zawiera gotowe materiały do druku, które można wykorzystać w trakcie zajęć.

W pudełku znaleźć można kolorowe kubki, a na platformie schematy do wydrukowania, na podstawie których układać można różne wzory. Sam program jest ciekawy i urozmaicony, ćwiczenia są interesujące dla dzieci. Każde z nich kończy się ciekawą animacją co wzbudza zainteresowanie dziecka i wpływa na chęci rozwiązywania kolejnego zadania.

W swoich zasobach posiadam jeszcze jeden program, mianowicie mTalent Zaburzenia przetwarzania słuchowego. Tak jak poprzednie, bardzo pomaga mi w codziennej pracy, szczególnie z dziećmi, które przejawiają problemy w tym obszarze m.in. dzieci, u których stwierdzono APD lub u których istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia tych zaburzeń. Dzięki ćwiczeniom usprawniającym funkcje słuchowe wpływamy na rozwój umiejętności czytelniczych, koncentrację uwagi i wiele innych ważnych aspektów codziennego funkcjonowania. Program jest łatwy w obsłudze, posiada przejrzysty interfejs i tak jak w poprzednich, znajdziemy w nim zestawy różnych ćwiczeń podzielonych na kategorie i materiały gotowe do wydruku. 

Dzieci przy pierwszym kontakcie z programem są nieco zaskoczone tym, że muszą ubrać słuchawki, jednak jest to dla nich coś nowego i ciekawego, dlatego chętnie po nie sięgają. W pudełku znajdują się nie tylko słuchawki dla dziecka, ale również takie przeznaczone dla osoby prowadzącej. Dzięki temu nauczyciel/terapeuta może słyszeć to, co dziecko i w razie problemów pomóc w rozwiązaniu zadania. Sam program jest intuicyjny, po kilku powtórzeniach dziecko najczęściej samo wie co robić w następnym ćwiczeniu. Czasami jednak mam wrażenie, że ćwiczenia zawierają wyrażenia odbiegające od tych, z którymi dziecko ma do czynienia w codziennym życiu. Przykładowo dziecko ma wysłuchać wyrażeń i zaznaczyć obrazek, który nie został wspomniany. Pada wyraz „bystrze”, który jest problematyczny nie tylko dla dziecka, ale czasami również dla osoby dorosłej. Z jednej strony jest to okazja do przyswojenia nowych wyrażeń, z drugiej strony sprawia dziecku problem. 

Zdecydowanie dużym plusem serii mTalent jest łatwość obsługi platformy i jej przejrzysty interfejs. Odnajdą się na niej nawet osoby, które na co dzień pracują metodami tradycyjnymi. Osobiście lubię otaczać się technologią i nowoczesnością, dlatego cieszy mnie możliwość dostępu do programów, które służą w mojej codziennej pracy. Zdecydowanie polecam! 


Barbara Hałat – terapeutka pedagogiczna oraz nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, właścicielka Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Kropka”, autorka popularnego profilu nauczycielka.i.pies.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Dysleksja dołącza do rodziny programów mTalent!

2024-03-28

Aktywna Tablica 2024 – wydanie SPEcjalne [bezpłatny webinar, 16.04]

2024-04-08
nowości mTalent

Nadchodzą nowości z serii mTalent na rok 2024!

2024-02-15