Nasza interaktywna Szkoła: Klasa III: zima – PREMIERA

W świecie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych nieczęstym zjawiskiem są wartościowe, darmowe materiały dla uczniów i nauczycieli. Jednym z chlubnych wyjątków jest seria wydawana przez firmę Learnetic pt. Nasz Interaktywny Elementarz oraz Nasza Interaktywna Szkoła. Już trzeci rok z rzędu firma oferuje uczniom bezpłatną, interaktywną wersję rządowego podręcznika.

Nasza Interaktywna Szkoła III – Matematyka – Zima To kolejna w 100% darmowa i 100% interaktywna interpretacja rządowego elementarza, stworzona przez firmę Learnetic, dostępna w bezpłatnej platformie edukacyjnej mCourser.pl 
Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak ważny jest odpowiedni nacisk na jakość nauczania początkowego matematyki. Szczególnie jasno widać to po publikacji badań wiedzy nauczycieli z zakresu tego przedmiotu przez Instytut Badań Edukacyjnych (przypominamy – 55% nauczycieli w klasach 1-3 uznaje, że można dzielić przez zero). Królowa nauk potrzebuje naprawdę solidnych fundamentów do rozwoju!

Nasza propozycja jest po brzegi wypełniona ćwiczeniami interaktywnymi i multimediami – uczeń ma szansę sprawdzić swoją wiedzę z zakresu: działania na liczbach, miary, czasu, figur. Zdjęcia, ilustracje i gry matematyczne umożliwiają ciągłe pobudzanie zainteresowania ośmio- i dziewięciolatków

Mimo stricte matematycznej natury zadań w tej części podręcznika pracownicy Learnetic wprowadzili kilkanaście rodzajów ćwiczeń interaktywnych – dzięki temu dzieci są ciągle zaangażowane. Dostęp do materiału ma każdy – wystarczy się zarejestrować i zalogować!

Uczniowie uwielbiają naukę z Naszą interaktywną Szkołą, o czym często informują nas nauczyciele:
Przypadkowo w 2014 r. natrafiłam na Nasz Interaktywny Elementarz – Zima, z którym od razu „pokochaliśmy się”. Dzieci były zafascynowane, a koleżanki z równoległych klas pierwszych cieszyły się, że mogą wykorzystać w codziennej pracy tak doskonały produkt. Dużą zaletą Interaktywnych Elementarzy jest umieszczenie lektora czytającego polecenia, zadania i odpowiedzi. Dzieci, które miały problem z czytaniem teraz bez problemu rozwiązywały każde, nawet trudne zadanie. Mogły dokonać samokontroli tego zadania, a pojawiająca się w nagrodę gwiazdka motywowała ich do dalszego działania. Różnorodność i bogactwo ćwiczeń sprawiły, że lekcje z Naszym Interaktywnym Elementarzem stały się ciekawsze i bardziej interesujące, a dzieci aktywnie uczestniczyły w lekcji. Zajęcia takie zaspokajały również potrzebę ruchu, ponieważ dzieci często podchodziły do tablicy interaktywnej. W klasie drugiej dodatkowo każdy uczeń mojej klasy ma własne konto na mCourser.pl i pracuje indywidualnie w domu albo w szkole, a zapisane rozwiązania zadań mogę szybko sprawdzić i ocenić z czym dziecko ma problem. 
Katarzyna Ślęzak,
Szkoła podstawowa numer 3,
Piotrków Trybunalski
Czemu dzieci lubię interaktywną szkołę?
Zapraszamy do obejrzenia filmu! 
Na koniec należy dodać, iż „Zima” została dostosowana do działania na tablicach multimedialnych (zawiera szereg narzędzi, które pozwalają nauczycielowi zaznaczać określone elementy, dodawać adnotacje, zasłaniać i odkrywać część ekranu, robić rysunki itd.) oraz wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno podczas nauki w grupie, jak i pracy indywidualnej w szkole lub domu. Także ta część została wzbogacona o raport, który znajduje się na końcu każdej lekcji. Dzięki temu zarówno nauczyciel, jak i uczeń ma stały wgląd w wyniki. Serdecznie zapraszamy Państwa do wypróbowania nowej części Naszej Interaktywnej Szkoły!
Udostępnij post

Inne

artykuły

Czy technologia może być wsparciem w terapii? Jak jej używać i na co zwracać uwagę – posłuchaj porad ekspertki

2024-08-07

LaboLAB, czyli nauka poprzez doświadczenia

2024-08-20

Katowice, 23.10, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-07-31