Rekordowa frekwencja konferencji o specjalnych potrzebach edukacyjnych na odległość

Wciąż względnie niszowy w polskiej edukacji temat specjalnych potrzeb edukacyjnych przyciągnął przed ekrany rekordowe 6500 terapeutów, nauczycieli i dyrektorów placówek, którzy wzięli udział w eKonferencji edukacyjnej dotyczącej organizacji wsparcia psychologiczno-pedagogicznego na odległość.

Konferencja o specjalnych potrzebach edukacyjnych to już drugie wydarzenie tego typu zorganizowane pod szyldem www.zdalnelekcje.pl. Po sukcesie pierwszej konferencji dla kadry kierowniczej oświaty organizatorzy – firma Learnetic SA – zrealizowali kolejną, tym razem poświęconą tematowi terapii na odległość.

eKonferencja „Zdalne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne” została zorganizowana w celu przedstawienia uczestnikom, jak należy zorganizować wsparcie psychologiczno-pedagogiczne na odległość, jakie metody działają i jakich należy unikać oraz pokazaniu, jak radzą sobie z tą sytuacją terapeuci, dzieci i ich rodzice. Wydarzenie było również świetną okazją do wymiany doświadczeń między terapeutami i nauczycielami, którzy musieli szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Do udziału w konferencji zaproszeni zostali eksperci w dziedzinie szeroko rozumianych specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. Wystąpienia przygotowali m.in.: dr Piotr Plichta z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, dr Magdalena Zając – pedagog specjalny i Wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych we Wrześni, Sylwia Mądra – współtwórczyni Fundacji Autism Team i wielu innych znakomitych specjalistów.

Rekordowe zainteresowanie, jakim cieszyła się konferencja, udowodniło, że temat specjalnych potrzeb edukacyjnych nie może być traktowany w sposób niszowy. Olbrzymia ilość terapeutów, pedagogów specjalnych, a przede wszystkim ich pacjentów została w ostatnim czasie pozostawiona bez opieki i narzędzi potrzebnych do kontynuowania zajęć i terapii.

Powołując się na puentę konferencji – jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji są zasoby multimedialne, które powinny trafić do każdego gabinetu terapeuty i nauczyciela. Muszą być to jednak takie zasoby, które są bezpieczne, gwarantują odpowiednią higienę pracy oraz pozwalają na wspólną pracę także na odległość.

Jakie więc możliwości ma w dzisiejszych czasach nauczyciel i terapeuta? Zachęcamy do obejrzenia nagrań wystąpień prelegentów, które już wkrótce dostępne będą tutaj.

eKonferencja „Zdalne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne” odbyła się 22 kwietnia, udział w niej był bezpłatny. Konferencja trwała ponad 5 godzin, wystąpienia przygotowało 9 prelegentów. Ze względu na frekwencję 6500 osób konferencję można było oglądać na specjalnej platformie webinarowej oraz w ramach relacji na żywo na facebooku.

Zapraszamy do śledzenia strony www.learnetic.pl oraz https://www.facebook.com/LearneticPolska/. Już wkrótce pojawią się tam informacje o kolejnych konferencjach edukacyjnych.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Baner informujący o III edycji grantów dla SCWEW. Baner posiada białe tło z lewej strony, a na nim napisy: III edycja Grantów dla SCWEW, ponad 700 tys. zł na placówkę. Złóż wniosek do 13.10.2025 r. Po prawej stronie znajdje się obracek przedstawiajacy uśmiechniętego chłopca, który trzyma duży ołówek. Wokół chłopca stoją różne zwierzęta min. kot i żyrafa.

III edycja grantów dla SCWEW – wartość dofinansowania dla jednej placówki to ponad 700 tys. zł

2025-09-24
EdTool.ai narzędzie do tworzenia interaktywnych materiałów edukacyjnych zdobywa kolejne nagrody

EdTool zdobywa kolejne międzynarodowe wyróżnienia

2025-09-23

Jak wspierać rozwój małego dziecka? Rola wczesnego wspomagania i edukacji włączającej

2025-08-25