Recenzja programu mTalent Zaburzenia przetwarzania słuchowego – Olga Kłodnicka

Jako terapeutka prowadząca terapię wielu dzieciaków, bardzo zależy mi na sprawnym planowaniu i organizowaniu zajęć. I to z tego powodu zdecydowałam na się program multimedialny mTalent Zaburzenia przetwarzania słuchowego.

Wygoda terapeuty też ma znaczenie

Wreszcie nie muszę szukać pianinek, cymbałków i innych instrumentów, które też nie zawsze dają się wykorzystać akurat do terapii APD. Miałam też dość uruchamiania płyt CD, które się zacinały i wymagały dokupowania sprzętu do laptopa (bo kto w obecnych czasach posiada sprawnie działającą kieszeń na CD?).

To takie proste 

mTalent jest tak bardzo wygodny. Przede wszystkim pudełko zawiera wszystko, czego potrzebuję. Nie muszę szukać słuchawek, przejściówek i odtwarzaczy. Wszystko już jest.  Każdemu dziecku zakładam profil i działamy.

Bogactwo ćwiczeń

Ilość i różnorodność ćwiczeń jest niesamowita. W programie znajdziemy aktywności z takich zakresów jak:

• Lokalizacja i lateralizacja źródła dźwięków
• Identyfikacja i dyskryminacja dźwięków
• Rozpoznawanie cech dźwięków
• Czasowe aspekty słyszenia
• Rozumienie mowy w obecności dystraktorów
• Rozumienie mowy zniekształconej
• Rozmaitości
• Wyzwania słuchowe

Motywacja jest bezcenna

Kiedy pierwszy raz odpaliłam zadania, zwróciłam uwagę na pojawiające się animacje po każdym dobrze wykonanym zadaniu. Czasem to były żyrafy wyskakujące z szafy, czasem zabawny tygrys, czasem inne zwierzaki. Pomyślałam wtedy, że chyba współczesne dzieciaki nie będą tym zainteresowane. Och jak się myliłam. One je uwielbiają! Nawet starszaki z 4 i 5 klasy. Te śmieszne animacje naprawdę motywują do kolejnych ćwiczeń. 

„Jeszcze 5 minut, proszę” 

Słyszę to za każdym razem, gdy mówię, że na dziś kończymy mTalent. Dzieciaki proszą o kolejne zadania. Zdarza się, że nie chcą iść do domu. Wolą spędzić dodatkowy czas na terapii niż skończyć zajęcia. Dla mnie to BEZCENNE.

Uważam, że mTalent to super opcja na zajęcia terapeutyczne, rewalidacyjne czy korekcyjno-kompensacyjne. Przedszkolaki i uczniowie nie chcą wypełniać kolejnych kart pracy. I wcale im się nie dziwię. Program sprawdzi się także w prywatnych placówkach, takich jak moja. Polecam!


Olga Kłodnicka – pedagożka specjalna, logopedka, terapeutka ręki i autorka profili na Instagramie, Facebooku oraz YouTube.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Września, 1-2.03, Lepsza Edukacja

2024-01-30
mTalent ADHD recenzja

Jak wykorzystać program mTalent w pracy z uczniami z ADHD? Zobacz film Pedagog Michaliny!

2023-12-01
mTalent Czytanie recenzja

Jak wygląda praca z mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI cz. 2? (PONAD 500 ĆWICZEŃ!)

2023-12-18