Premiera darmowego e-podręcznika: Nasza Interaktywna szkoła – część 1 – matematyka

Jak powinien wyglądać prawdziwy e-podręcznik? Stworzona przez firmę Learnetic „Nasza Interaktywna Szkoła – część 1 – matematyka”, czyli darmowa, w 100% interaktywna wersja rządowego podręcznika dla drugoklasistów, może stanowić odpowiedź na powyższe pytanie. Premiera e-podręcznika odbywa się właśnie na platformie e-learningowej mCourser .

Podobnie jak świetnie przyjęty „Nasz Interaktywny Elementarz”, także propozycja dla drugoklasistów jest po brzegi wypełniona ćwiczeniami interaktywnymi i multimediami. Zdjęcia, ilustracje i gry matematyczne umożliwiają ciągłe pobudzanie zainteresowania siedmio- i ośmiolatków: „Nasza Szkoła wchodzi w interakcję z uczniem, także po to, aby informować go na bieżąco o pomyłkach, naprowadzać na rozwiązania czy pozwolić eksperymentować – i to są właśnie cechy, które definiują interaktywną wersję elementarza” – mówi Artur Dyro, Prezes Learnetic SA. – Kilkanaście rodzajów ćwiczeń stymuluje różne modele zachowania najmłodszych, dzięki czemu dzieciaki się nie nudzą.

Wersja Learnetic została podzielona na cztery główne rozdziały, te zaś na kolejne lekcje, z których każda składa się z kilku bądź kilkunastu stron z ćwiczeniami (główne działy to: Liczby, plany, czas – 12 lekcji, Dodawanie i odejmowanie – 11, Figury – dwie bardzo rozbudowane lekcje oraz Mnożenie – pięć dużych lekcji). Łącznie na drugoklasistów czeka kilkaset interaktywnych zadań… a wszystko dostępne za darmo.

Z nowości warto wspomnieć o raporcie, który znajduje się na końcu każdej lekcji. Dzięki temu zarówno nauczyciel, jak i uczeń ma stały wgląd w wyniki. I choć „Nasza Interaktywna Szkoła” jest doskonałym pomysłem na edukację indywidualną (działa na wszelkiego rodzaju tabletach, komputerach, smartfonach niezależnie od systemu operacyjnego), to prawdziwą radość uczniów można zobaczyć podczas pracy grupowej. Dlatego również ta wersja została przygotowana z myślą o tablicy interaktywnej – mamy cały szereg narzędzi, które pozwalają nauczycielowi zaznaczać określone elementy, dodawać adnotacje, zasłaniać i odkrywać część ekranu, robić rysunki itd. Ta dodatkowa warstwa interakcji i modyfikacji, to kolejny element, który czyni z „Naszej Interaktywnej Szkoły” narzędzie wyjątkowe.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Zapraszamy na marcowe konferencje

2024-01-31

Łódź, 17.04, Forum Dyrektorów Placówek Oświatowych

2024-04-03

Przygotuj się do matury z platformą Dzwonek.pl

2024-04-17