LaboLAB, czyli jedna z najlepszych kampanii marketingowych sektora edukacyjnego

„Nakręć się na eksperymenty – Szkolny konkurs LaboLAB” to niewielka kampania marketingowa stworzona przez gdańską firmę Learnetic. Pomimo skromnych założeń, kampania zdobyła dużą popularność w Polsce, a teraz także na świecie! Akcja trafiła do ścisłego finału tegorocznej edycji konkursu Education Resources Awards w kategorii „Marketing Campaign of The Year”.

Education Resources Awards to jeden z najbardziej cenionych konkursów nagradzających wartościowe materiały edukacyjne, ale także organizacje, firmy, osoby i inne wydarzenia, które faktycznie wpłynęły na jakość szkolnictwa i codziennej pracy uczniów i nauczycieli. W tegorocznej edycji konkursu sędziowie ocenili kandydatury z 22 kategorii, w tym także zgłoszenia do najlepszej kampanii marketingowej w sektorze edukacyjnym.

Założenia kampanii

Kampania „Nakręć się na eksperymenty – Szkolny konkurs LaboLAB” została stworzona przez gdańską firmę Learnetic w ramach wprowadzenia na rynek zestawów modułowych pracowni przyrodniczych LaboLAB. Akcja przybrała formę bezpłatnego konkursu filmowego.

W pierwszym etapie ponad 200 szkół wysłało swoje zgłoszenia, a wyłonieni zwycięzcy otrzymali wybrany zestaw LaboLAB oraz możliwość udziału w drugim etapie, który polegał na nagrywaniu krótkich filmów promujących model nauki oparty na doświadczeniach – z wykorzystaniem wyposażenia i scenariuszy zajęć dostępnych w zestawach LaboLAB.

Zwycięzcy drugiego etapu zostali wybrani przez widzów. Kryterium była liczba zebranych kciuków w górę pod wszystkimi filmami danej szkoły w określonym czasie. Zwycięskie szkoły otrzymały nagrody pieniężne i rzeczowe w postaci urządzeń multimedialnych i nowoczesnych programów edukacyjnych.

W trakcie trwającego cztery miesiące drugiego etapu finałowe szkoły nagrały w sumie 59 filmów składających się na blisko dwie godziny materiałów wideo. Zmagania szkół intensywnie dopingowali internauci, którzy wyświetlili konkursowe prace ponad 30 tysięcy razy i oddali przeszło 11 tys głosów.

Osiągnięte cele społeczne

Po wyłonieniu zwycięzców przedstawiciele firmy Learnetic odwiedzili szkoły w celu wręczenia nagród, pogratulowania i porozmawiania na temat konkursu. Nauczyciele i opiekunowie w rozmowach wielokrotnie podkreślali, że udział w naszej inicjatywie był świetną przygodą, która przyniosła wiele dobrego także w wychowaniu ich podopiecznych.

Pani Sylwia, wychowawczyni ze Szkoły w Starachowicach opowiadała, że nigdy nie widziała dotąd tak zżytej ze sobą klasy, jak podczas ich pracy nad filmami konkursowymi. Była świadkiem tego, jak zostają po zakończeniu lekcji, a nawet spotykają się w weekendy, aby pisać scenariusze i nagrywać sceny.

Pani Magdalena, nauczycielka ze Szkoły w Tarnowie, powiedziała, że podczas pracy nad filmami konkursowymi jej uczniowie odkryli nowe zainteresowania i talenty. Jeden uczeń nauczył się montować filmy, a drugi chce zostać w przyszłości operatorem kamery i pracować w przemyśle filmowym.

Tutaj dostępne są filmy stworzone w ramach konkursu.

Zwycięzcy konkursu ERA 2021

Ogłoszenie wyników konkursu ERA 2021 odbędzie się 21 maja. Trzymajcie kciuki!

Udostępnij post

Inne

artykuły

nowości mTalent

Nadchodzą nowości z serii mTalent na rok 2024!

2024-02-15
Aktywna Tablica 2024

Aktywna Tablica 2024 – terminy, wzory wniosków i najważniejsze informacje

2024-03-11

Warszawa, 14.03, Kongres dla Dyrektorów Placówek Publicznych

2024-02-07