LaboLAB, czyli jedna z najlepszych kampanii marketingowych sektora edukacyjnego

„Nakręć się na eksperymenty – Szkolny konkurs LaboLAB” to niewielka kampania marketingowa stworzona przez gdańską firmę Learnetic. Pomimo skromnych założeń, kampania zdobyła dużą popularność w Polsce, a teraz także na świecie! Akcja trafiła do ścisłego finału tegorocznej edycji konkursu Education Resources Awards w kategorii „Marketing Campaign of The Year”.

Education Resources Awards to jeden z najbardziej cenionych konkursów nagradzających wartościowe materiały edukacyjne, ale także organizacje, firmy, osoby i inne wydarzenia, które faktycznie wpłynęły na jakość szkolnictwa i codziennej pracy uczniów i nauczycieli. W tegorocznej edycji konkursu sędziowie ocenili kandydatury z 22 kategorii, w tym także zgłoszenia do najlepszej kampanii marketingowej w sektorze edukacyjnym.

Założenia kampanii

Kampania „Nakręć się na eksperymenty – Szkolny konkurs LaboLAB” została stworzona przez gdańską firmę Learnetic w ramach wprowadzenia na rynek zestawów modułowych pracowni przyrodniczych LaboLAB. Akcja przybrała formę bezpłatnego konkursu filmowego.

W pierwszym etapie ponad 200 szkół wysłało swoje zgłoszenia, a wyłonieni zwycięzcy otrzymali wybrany zestaw LaboLAB oraz możliwość udziału w drugim etapie, który polegał na nagrywaniu krótkich filmów promujących model nauki oparty na doświadczeniach – z wykorzystaniem wyposażenia i scenariuszy zajęć dostępnych w zestawach LaboLAB.

Zwycięzcy drugiego etapu zostali wybrani przez widzów. Kryterium była liczba zebranych kciuków w górę pod wszystkimi filmami danej szkoły w określonym czasie. Zwycięskie szkoły otrzymały nagrody pieniężne i rzeczowe w postaci urządzeń multimedialnych i nowoczesnych programów edukacyjnych.

W trakcie trwającego cztery miesiące drugiego etapu finałowe szkoły nagrały w sumie 59 filmów składających się na blisko dwie godziny materiałów wideo. Zmagania szkół intensywnie dopingowali internauci, którzy wyświetlili konkursowe prace ponad 30 tysięcy razy i oddali przeszło 11 tys głosów.

Osiągnięte cele społeczne

Po wyłonieniu zwycięzców przedstawiciele firmy Learnetic odwiedzili szkoły w celu wręczenia nagród, pogratulowania i porozmawiania na temat konkursu. Nauczyciele i opiekunowie w rozmowach wielokrotnie podkreślali, że udział w naszej inicjatywie był świetną przygodą, która przyniosła wiele dobrego także w wychowaniu ich podopiecznych.

Pani Sylwia, wychowawczyni ze Szkoły w Starachowicach opowiadała, że nigdy nie widziała dotąd tak zżytej ze sobą klasy, jak podczas ich pracy nad filmami konkursowymi. Była świadkiem tego, jak zostają po zakończeniu lekcji, a nawet spotykają się w weekendy, aby pisać scenariusze i nagrywać sceny.

Pani Magdalena, nauczycielka ze Szkoły w Tarnowie, powiedziała, że podczas pracy nad filmami konkursowymi jej uczniowie odkryli nowe zainteresowania i talenty. Jeden uczeń nauczył się montować filmy, a drugi chce zostać w przyszłości operatorem kamery i pracować w przemyśle filmowym.

Tutaj dostępne są filmy stworzone w ramach konkursu.

Zwycięzcy konkursu ERA 2021

Ogłoszenie wyników konkursu ERA 2021 odbędzie się 21 maja. Trzymajcie kciuki!

Udostępnij post

Inne

artykuły

rozpoczęcie projektu LabOOOratorium z programami mTalent w przedszkolu

Z mTalent w przedszkolu! Projekt w ramach LabOOOratorium

2025-10-23

Kwota potrzeb oświatowych zastępuje subwencję oświatową. Zobacz, co się zmienia

2025-08-12
Baner informujący o III edycji grantów dla SCWEW. Baner posiada białe tło z lewej strony, a na nim napisy: III edycja Grantów dla SCWEW, ponad 700 tys. zł na placówkę. Złóż wniosek do 13.10.2025 r. Po prawej stronie znajdje się obracek przedstawiajacy uśmiechniętego chłopca, który trzyma duży ołówek. Wokół chłopca stoją różne zwierzęta min. kot i żyrafa.

III edycja grantów dla SCWEW – wartość dofinansowania dla jednej placówki to ponad 700 tys. zł

2025-09-24