Blisko 30 mln zł na program „Odkrywcy”! Zobacz, czy otrzymasz dofinansowanie

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło wyniki konkursu „Odkrywcy”, którego celem jest wsparcie projektów edukacyjnych realizowanych przez organizacje pozarządowe. Dotacja na łączną kwotę 29 936 388 zł pozwoli zrealizować 123 projekty spośród 691 zgłoszonych do konkursu.

Program Ministra Edukacji „Odkrywcy” ma na celu rozwój umiejętności badawczych poprzez współpracę szkół z instytucjami naukowymi. Beneficjenci konkursu mają zrealizować innowacyjne pomysły dydaktyczne z obszaru nauk ścisłych lub przyrodniczych, których założenia – metodykę zajęć i sposób włączenia uczniów do pracy badawczej – przedstawili, składając wniosek o dofinansowanie w konkursie.

„Odkrywcy” zakładają dofinansowanie w zakresie tworzenia interaktywnych pomocy dydaktycznych, organizacji zajęć pozalekcyjnych, warsztatów dla dzieci i młodzieży i zajęć kształtujących wiedzę i umiejętności w zakresie STEAM. Dotacja na realizację jednego projektu wynosi od 100 000 zł do 1 000 000 zł. Wysokość wkładu własnego w tym konkursie to minimum 5% kosztów realizacji projektu.

Pomoce kształtujące umiejętności STEAM

Niegdyś TIK, a teraz STEAM – rozwój tych kompetencji wśród dzieci i młodzieży to jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed polskim systemem edukacji. Aby jednak zrealizować to zadanie, nauczyciele mogą sięgnąć po szereg pomocy – równie nowoczesnych! Poniżej przedstawiamy najnowsze rozwiązania stworzone przez gdańską firmę Learnetic:

1) learn:bit Arcade to hybrydowy kurs programowania w języku Python, na który składa się płytka rozszerzająca oraz interaktywny kurs na platformie edukacyjnej. To kompleksowe i interdyscyplinarne rozwiązanie realizujące nauczanie w podejściu STEAM. Uczeń tworzy, a następnie testuje projekty programistyczne w świecie fizycznym!

2) eduLabVR to wyjątkowo obszerne zasoby na okulary wirtualnej rzeczywistości (VR) i na monitory i tablice interaktywne. To pakiet atrakcyjnych i angażujących zasobów dla uczniów i nauczycieli w postaci wysokiej jakości modeli 3D, filmów 360°, grafik, zdjęć, symulacji doświadczeń oraz interaktywnych ćwiczeń.

Tworzenie interaktywnych pomocy edukacyjnych

Jak tworzyć własne interaktywne pomoce dydaktyczne? To zadanie wymagające zespołu doświadczonych programistów lub odpowiedniego narzędzia. EdTool to nowe polskie rozwiązanie oparte o sztuczną inteligencję, które maksymalnie ułatwia ten proces i pozwala osiągnąć profesjonalne rezultaty już na podstawie krótkiego zapytania (prompt) lub jednego zdjęcia podręcznika.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Grafika promująca wpis dotyczący programu "Wyprawka szkolna". Tło grafiki ma kolor jasnoniebieski. Na grafice znajduje się napis "Wyprawka Szkolna. Rządowe dofinansowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami" oraz obrazek przedstawiający żółty plecak, budzik, jabłko, piórnik z przyborami szkolnymi, książki i zeszyty.

Program „Wyprawka szkolna” 2025 – dofinansowanie zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych dla uczniów z niepełnosprawnościami

2025-08-28
Baner reklamujący nowy Katalog mTalent Edukacja przedszkolna. Na banerze zostały umieszczone okładka katalogu, napisy reklamowe oraz logotyp serii programów z serii mTalent. Całość jest umieszczona na czerwonym tle.

Nowy katalog mTalent Przedszkole – sprawdź, co przygotowaliśmy dla najmłodszych!

2025-09-22
konkurs mTalent na zabawne rymowanki

Wakacyjny konkurs z mTalent!

2025-07-18