mTalent Zajęcia Logopedyczne dla młodzieży i dorosłych „To realne wsparcie w terapii – nowoczesne, mądre i skuteczne!” [recenzja programu]

Czy warto sięgnąć po mTalent Zajęcia Logopedyczne dla młodzieży i dorosłych? Moje praktyczne spojrzenie. Recenzja programu autorstwa Moniki Węgrzyn – psychoprofilaktyk, psycholog, neurologopeda, wykładowca, edukator ODN, członek zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

Pracując jako logopeda i neurologopeda – również ze starszymi uczniami z afazją i autyzmem – często łapię się na tym, że brakuje mi odpowiednich pomocy edukacyjnych. Takich, które byłyby jednocześnie angażujące, nowoczesne i naprawdę dopasowane do ich potrzeb. Bo choć mam ogromne zbiory własnych materiałów, to wiem jedno: dobrze przygotowane narzędzia cyfrowe potrafią oszczędzić czas, zwiększyć efektywność i dać pacjentowi coś więcej niż tylko „kolejne zadanie”. Dlatego chętnie sięgam po narzędzia multimedialne, które wnoszą świeżość do terapii. Program „mTalent Zajęcia Logopedyczne dla młodzieży i dorosłych” miałam okazję przetestować na spokojnie i… naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył!

Jak wygląda praca z programem?

Dodam też, że to nie jest moje pierwsze spotkanie z programami mTalent. Już wcześniej korzystałam z innych części z tej serii (m.in. wspomagających rozwój języka u dzieci czy narzędzi do pracy z afazją) i za każdym razem byłam zadowolona z jakości oraz funkcjonalności. Dlatego do tego programu podeszłam z dużym zainteresowaniem i pozytywnym nastawieniem. Wiedziałam, że mogę spodziewać się rzetelnego narzędzia i nie zawiodłam się. Po pierwszych kilku dniach testowania już wiedziałam – to coś więcej niż tylko fajna idea. To solidne, dobrze przemyślane narzędzie terapeutyczne, które naprawdę działa w praktyce.

Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy, to fakt, że materiały nie są przypadkowe. Widać, że nad programem pracowali praktycy, ludzie, którzy wiedzą, jak wygląda codzienność w gabinecie czy szkole. Scenariusze ćwiczeń są spójne, logiczne i faktycznie przydają się w pracy. Nie muszę niczego „przerabiać pod siebie” – wszystko jest gotowe. Co więcej, twórcy umożliwiają zgłaszanie uwag, a aktualizacje są realne, nie tylko deklarowane. To dla mnie sygnał, że produkt „żyje” i rozwija się razem z potrzebami terapeutów.

W programie mamy prawie tysiąc ekranów z ćwiczeniami, podzielonych tematycznie na dziesięć grup. Każda kategoria dotyczy innego obszaru i spełnia różne funkcje terapeutyczne. Co najważniejsze – naprawdę trudno się tym znudzić. Mój osobisty top to:

  • Ćwiczenia na spostrzegawczość i koncentrację – szczególnie wartościowe dla uczniów z deficytami uwagi.
  • Zadania leksykalne i gramatyczne – które uczą poprzez kontekst, a nie suche regułki.
  • Ćwiczenia pamięciowe, kreatywne, koordynacyjne – które łączą funkcje językowe z poznawczymi.
  • Zadania z wykorzystaniem mapy, zasobów internetowych i zewnętrznych źródeł – coś, co pozwala na rozwój samodzielności i krytycznego myślenia.

I oczywiście mój ulubiony dodatek „Notatnik logopedy” – świetna baza materiałów językowych, które mogę wykorzystywać w różnych konfiguracjach. Mam wrażenie, że każdy znajdzie tu coś dla siebie – niezależnie od poziomu pacjenta.

Zalety programu

To, co mnie osobiście przekonuje do programu, to nowoczesna forma i intuicyjna nawigacja. Na co dzień spotykam się z uczniami, którzy są bardzo wrażliwi na jakość graficzną materiałów – jeśli coś wygląda archaicznie, natychmiast tracą zainteresowanie.

mTalent wygląda nowocześnie i jest intuicyjny. Nawigacja jest prosta, ekrany przejrzyste, a kolory dobrze dobrane. Moi uczniowie – nawet ci bardziej wymagający nie mieli żadnych zastrzeżeń. A to naprawdę rzadkość. Grafika jest przyjemna, nieinfantylna, a jednocześnie neutralna. Idealnie trafia w potrzeby młodzieży i dorosłych. Uczniowie mówią: „to wygląda jak gra edukacyjna” i o to chodzi! Tu nie ma obrazków z misiami, przesłodzonych postaci i zadań, które kojarzą się z przedszkolem. Zamiast tego mamy realne sytuacje językowe, zadania angażujące, estetykę zbliżoną do tej z aplikacji komercyjnych. To robi ogromną różnicę w relacji terapeutycznej – bo pacjent czuje, że to coś stworzone specjalnie dla niego, a nie „dziecięcy produkt na siłę przerobiony na uniwersalny”.

Komu bym to poleciła?

  • Logopedom w szkołach średnich, technikach, liceach.
  • Neurologopedom pracującym z osobami po udarach, z afazją, z chorobami neurodegeneracyjnymi.
  • Specjalistom w poradniach, którzy szukają jednego, wielofunkcyjnego narzędzia do pracy z młodzieżą i dorosłymi.
  • Pedagogom specjalnym, którzy pracują z uczniami z trudnościami językowymi.
  • Terapeutom, którzy czują się przeciążeni przygotowaniem materiałów i szukają czegoś gotowego, ale dobrego jakościowo.

Program świetnie się sprawdzi również w pracy indywidualnej, w gabinecie prywatnym,
a także w edukacji zdalnej – bo można go uruchomić również online. To ogromna zaleta, szczególnie gdy pracujemy hybrydowo lub z pacjentem na odległość.

Podsumowanie

W świecie logopedii i terapii językowej nie brakuje narzędzi, ale niewiele z nich naprawdę trafia w potrzeby młodzieży i dorosłych. mTalent nie tylko wypełnia tę lukę, ale robi to z klasą
i szacunkiem do odbiorcy.
Dla mnie to ogromne ułatwienie – nie muszę już kombinować, jak
z dostępnych materiałów stworzyć coś „na poziomie”. Mam gotowe narzędzie, z którego korzystam i które naprawdę wspiera proces terapeutyczny.

Jeśli więc zastanawiasz się, czy warto zainwestować w mTalent Zajęcia Logopedyczne dla młodzieży i dorosłych – moja odpowiedź brzmi: tak, zdecydowanie warto. Nie tylko ze względu na jakość wykonania, ale przede wszystkim na to, jak bardzo może odmienić Twoją codzienną pracę. Dla mnie to więcej niż program. To realne wsparcie w terapii – nowoczesne, mądre i skuteczne! Jeśli więc szukasz programu, który naprawdę działa i nie będzie tylko „ładnym dodatkiem na półce” – szczerze polecam przetestować mTalent. Ja zostaję z nim na dłużej! 🙂


Autorką recenzji jest Pani Monika Węgrzyn – psychoprofilaktyk, wykładowca, trener ODN, orzecznik, logopeda, doradca, coach.
Przeczytaj więcej o programie mTalent Zajęcia Logopedyczne dla młodzieży i dorosłych.

Udostępnij post

Inne

artykuły

Warszawa, 24-25.10, Ogólnopolski Kongres dla Dyrektorów Placówek Niepublicznych

2025-07-15

IPET i WOPFU w roku szkolnym 2025/26 – zapraszamy na bezpłatny webinar!

2025-09-05
Baner informujący o III edycji grantów dla SCWEW. Baner posiada białe tło z lewej strony, a na nim napisy: III edycja Grantów dla SCWEW, ponad 700 tys. zł na placówkę. Złóż wniosek do 13.10.2025 r. Po prawej stronie znajdje się obracek przedstawiajacy uśmiechniętego chłopca, który trzyma duży ołówek. Wokół chłopca stoją różne zwierzęta min. kot i żyrafa.

III edycja grantów dla SCWEW – wartość dofinansowania dla jednej placówki to ponad 700 tys. zł

2025-09-24