Obszar Turystyczno-gastronomiczny Branża hotelarsko-gastronomiczno-turystyczna

Technik hotelarstwa

 

Informacja o zawodzie

Planuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie; ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową hotelu; współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów; analizuje oferty konkurencji i obserwuje rynek hotelarski pod kątem doskonalenia usług oferowanych przez hotel.

    • prowadzenie działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich;
    • rezerwowanie usług hotelarskich, w tym dobieranie oferty hotelowej zgodnie z potrzebami gości i zasadami rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup, rezerwowanie usług hotelarskich z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych, sporządzanie dokumentacji związanej z rezerwacją usług hotelarskich i przekazywanie tych danych innym komórkom organizacyjnym obiektu;
    • planowanie i realizowanie prac związanych z obsługą gości w recepcji, w tym rozpoznawanie oczekiwań gości, prowadzenie książki meldunkowej, sporządzanie dokumentacji związanej z procedurami przyjazdu (check-in) i wyjazdu (check-out) gości, udzielanie informacji turystycznej, przygotowywanie informacji dotyczących przybyłych gości dla innych komórek organizacyjnych obiektu, przyjmowanie zamówień na usługi, wystawianie faktur, przyjmowanie należności itp.;
    • obsługiwanie gości zgodnie z zakresem usług świadczonych przez hotel, w tym przygotowywanie i podawanie posiłków;
    • organizowanie usług dodatkowych w hotelu (oferowanych przez hotel i dostawców zewnętrznych) oraz sporządzanie dokumentacji dotyczącej przyjmowania i realizacji zamówień na usługi dodatkowe;
    • utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych, w tym dobieranie techniki sprzątania oraz urządzeń, sprzętu i środków do wykonywanych prac porządkowych, obsługiwanie urządzeń i sprzętu do utrzymywania czystości oraz stosowanie środków czyszczących i dezynfekcyjnych;
    • analizowanie rynku usług hotelarskich pod kątem polityki cenowej i oferowanych usług oraz potencjału turystycznego regionu, w którym zlokalizowany jest hotel oraz stosowanie zasad i narzędzi marketingu;
    • stosowanie przepisów prawa dotyczące świadczenia usług hotelarskich;
    • przestrzeganie procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości;
    • współpracowanie z firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi dla zakładów hotelarskich;
    • prowadzenie korespondencji oraz dokumentacji wymaganej na stanowisku pracy;
    • biegłe posługiwanie się przynajmniej jednym językiem obcym w zakresie słownictwa zawodowego w branży hotelarskiej;
    • stosowanie nowoczesnego sprzętu biurowego oraz specjalistycznych programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań;
    • przestrzeganie zasad etyki i kultury zawodowej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
    • organizowanie obsługi technicznej i napraw maszyn i urządzeń, zgłaszanie awarii;
    • podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług hotelarskich.
    • umiejętność pracy w szybkim tempie, 
    • odporność emocjonalna, 
    • samokontrola, 
    • umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi, 
    • samodzielność, 
    • cierpliwość, 
    • dokładność, 
    • wytrwałość, 
    • umiejętności podejmowania szybkich decyzji, 
    • zdolność przekonywania, 
    • inicjatywność, 
    • umiejętność współdziałania, 
    • rzetelność, 
    • sumienność.
[vc_separator]

Wymagania psychofizyczne i zdrowotne w zawodzie.

  • ostrość wzroku, 
  • zręczność rąk, 
  • rozróżnianie barw, 
  • widzenie o zmroku, 
  • ostrość słuchu, 
  • zmysł równowagi, 
  • powonienie, 
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa, 
  • spostrzegawczość, 
  • szybki refleks, 
  • zręczność rąk.

Zagrożenie chorobami zawodowymi

  • chorobami zakaźnymi;
  • przewlekłymi chorobami narządów ruchu;

Przeciwwskazania zdrowotne do pracy w zawodzie 

− brak zdolności motorycznych,

− słaby słuch,

− dekoncentracja,

− nadpobudliwość.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami

Nie ma możliwości zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami do pracy w zawodzie.

Ścieżka edukacyjna – typy szkół ponadpodstawowych:

  • Technikum
  • Studia wyższe
  • Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe (KKZ)
[vc_separator]

Multimedia

[vc_single_image image=”5928″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” link=”https://www.mauthor.com/present/6443461142773760″][vc_separator]

    Imię *

    Adres e-mail *

    Wiadomość