W świecie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych nieczęstym zjawiskiem są wartościowe, darmowe materiały dla uczniów i nauczycieli. Jednym z chlubnych wyjątków jest seria wydawana przez firmę Learnetic pt. Nasz Interaktywny Elementarz oraz Nasza Interaktywna Szkoła. Już trzeci rok z rzędu firma oferuje uczniom bezpłatną, interaktywną wersję rządowego podręcznika.
Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak ważny jest odpowiedni nacisk na jakość nauczania początkowego matematyki. Szczególnie jasno widać to po publikacji badań wiedzy nauczycieli z zakresu tego przedmiotu przez Instytut Badań Edukacyjnych (przypominamy – 55% nauczycieli w klasach 1-3 uznaje, że można dzielić przez zero). Królowa nauk potrzebuje naprawdę solidnych fundamentów do rozwoju!
Nasza propozycja jest po brzegi wypełniona ćwiczeniami interaktywnymi i multimediami – uczeń ma szansę sprawdzić swoją wiedzę z zakresu: działania na liczbach, miary, czasu, figur. Zdjęcia, ilustracje i gry matematyczne umożliwiają ciągłe pobudzanie zainteresowania ośmio- i dziewięciolatków
Mimo stricte matematycznej natury zadań w tej części podręcznika pracownicy Learnetic wprowadzili kilkanaście rodzajów ćwiczeń interaktywnych – dzięki temu dzieci są ciągle zaangażowane. Dostęp do materiału ma każdy – wystarczy się zarejestrować i zalogować!
Uczniowie uwielbiają naukę z Naszą interaktywną Szkołą, o czym często informują nas nauczyciele:
Przypadkowo w 2014 r. natrafiłam na Nasz Interaktywny Elementarz – Zima, z którym od razu „pokochaliśmy się”. Dzieci były zafascynowane, a koleżanki z równoległych klas pierwszych cieszyły się, że mogą wykorzystać w codziennej pracy tak doskonały produkt. Dużą zaletą Interaktywnych Elementarzy jest umieszczenie lektora czytającego polecenia, zadania i odpowiedzi. Dzieci, które miały problem z czytaniem teraz bez problemu rozwiązywały każde, nawet trudne zadanie. Mogły dokonać samokontroli tego zadania, a pojawiająca się w nagrodę gwiazdka motywowała ich do dalszego działania. Różnorodność i bogactwo ćwiczeń sprawiły, że lekcje z Naszym Interaktywnym Elementarzem stały się ciekawsze i bardziej interesujące, a dzieci aktywnie uczestniczyły w lekcji. Zajęcia takie zaspokajały również potrzebę ruchu, ponieważ dzieci często podchodziły do tablicy interaktywnej. W klasie drugiej dodatkowo każdy uczeń mojej klasy ma własne konto na mCourser.pl i pracuje indywidualnie w domu albo w szkole, a zapisane rozwiązania zadań mogę szybko sprawdzić i ocenić z czym dziecko ma problem.
Katarzyna Ślęzak,
Szkoła podstawowa numer 3,
Piotrków Trybunalski
Czemu dzieci lubię interaktywną szkołę?
Na koniec należy dodać, iż „
Zima” została dostosowana do działania na tablicach multimedialnych (zawiera szereg narzędzi, które pozwalają nauczycielowi zaznaczać określone elementy, dodawać adnotacje, zasłaniać i odkrywać część ekranu, robić rysunki itd.) oraz wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno podczas nauki w grupie, jak i pracy indywidualnej w szkole lub domu. Także ta część została wzbogacona o raport, który znajduje się na końcu każdej lekcji. Dzięki temu zarówno nauczyciel, jak i uczeń ma stały wgląd w wyniki. Serdecznie zapraszamy Państwa do wypróbowania nowej części Naszej Interaktywnej Szkoły!